Retourneren

Consumenten

Retourneren kan bij ons binnen 30 dagen. Wij bieden dus naast de 14 dagen wettelijke zichttermijn nog wat extra tijd. Zo weet jij zeker of je hebt gevonden wat je zocht.

Om een bestelling te retourneren kan je de volgende stappen ondernemen:

Retourneer het artikel binnen 30 dagen na ontvangst van je bestelling naar:

Trino
t.a.v. retouren
Textielstraat 46
7575 CA Oldenzaal

Om geretourneerde artikelen te kunnen wederverkopen dienen deze mogelijk in originele verpakking geretourneerd te worden. Indien een product beschadigd is, kunnen wij ervoor kiezen het product deels te vergoeden.

Vul het retourformulier in en voeg deze bij de zending. Het retourformulier kan je via onderstaande knop downloaden.

Retourformulier

Schrijf geen tekst op de verpakking. De retourzending dient voldoende gefrankeerd naar ons te worden toegestuurd.

De consument draagt het risico voor een retourzending. Wij adviseren daarom het verzendbewijs te bewaren, zodat je een eventuele vermissing kunt claimen bij de pakketvervoerder.

LET OP: Bij een klacht over beschadigde artikelen dient dit eerst voorgelegd te worden bij ons, zodat er in samenspraak besproken kan worden wat de beste en passende oplossing is. Mocht er bijvoorbeeld iets defect zijn wat niet repareerbaar is, dan kunnen wij overwegen om het artikel niet te laten retourneren. Dit bespaart tijd en retourkosten. Bij defecte artikelen welke geretourneerd worden op eigen initiatief zullen de verzendkosten niet worden vergoed.

Heb je een beschadigd artikel ontvangen? Neem dan contact op met onze klantenservice. Wij kijken graag digitaal met je mee, wij ontvangen dus graag foto’s van de schade. Op deze wijze kunnen wij zorgen voor een passende oplossing en is retourneren misschien niet eens nodig.

Uitgesloten van retournering zijn:
– 
Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd
– Artikelen anders gekocht dan via onze webshop
– Wij behouden het recht om geretourneerde producten, slechts gedeeltelijk van het factuur bedrag te crediteren wanneer het product reeds gebruikt of beschadigd is

Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?
De klant betaalt verzendkosten voor het verwerken en bezorgen van je bestellingen, deze kosten zullen wij bij retournering vergoeden. De retour verzendkosten zijn voor rekening van de koper. Het verwerken van retouren kan maximaal 2 weken duren.

Uitbetaling
Na ontvangst en inspectie van geretourneerde artikelen zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot terugbetaling. Binnen 14 dagen zal het aankoopbedrag inclusief de verzendkosten worden gecrediteerd.

Bedrijven

De Wet kopen op Afstand is niet van toepassing op bedrijven. Bedrijven hebben wettelijk geen recht van herroeping. Indien bedrijven aangeschafte artikelen retour willen zenden dan zijn er meestal wel mogelijkheden om je tegemoet te komen. Neem daarvoor eerst telefonisch contact met ons op.

Retourzending, wie betaalt de retour verzendkosten?
Wettelijk zijn wij enkel verplicht om retour verzendkosten te vergoeden indien wij je een verkeerd artikel hebben geleverd dan door jou is besteld. Daarnaast vergoeden wij retour verzendkosten wanneer het geleverde artikel gebreken vertoond. In alle andere gevallen zijn verzendkosten voor eigen rekening. Indien je recht hebt op een vergoeding van de verzendkosten zullen wij deze kosten na ontvangst van de retournering crediteren.